fredag 14 juni 2013

Kycklingcurry med svamp och mozzarella

För någon dag sedan så läste jag på Fanny Roethlisbergers blogg och då hade hon gjort en kycklingcurry som såg så himla god ut så idag så blev det alltså curry till middag.
Fannys recept hittar ni här.

Den här bilden snodde jag från Fannys blogg. 


Jag använde dessa burkar


Jag gjorde små ändringar från Fannys recept och här är mitt recept:

Kycklingcurry med svamp och mozzarella


Två förpackningar kycklinglårfilé (1668g)
2 burkar Ica kantareller (220g)
1 burk Ica basic hela champinjoner (230g)
1 burk Ica Massamun curry bas 400 ml
1 liten burk coconut cream 165 ml
1 hackad lök
3 hackade vitlöksklyftor
2 förpackningar mozzarella (250g)
Frysta ärtor
Örtsalt
Svartpeppar

  1. Sätt ugnen på 175 C
  2. Hacka lök och vitlök
  3. Rensa kycklingen och dela i lagom stora bitar, jag delade i ca 4 delar
  4. Bryn löken i pannan, jag använde kokosolja och tillsätt svampen
  5. Häll i curryn och kokosmjölken och smaka av med salt och peppar
  6. Tillsätt dom frysta ärtorna
  7. Blanda i kycklingen i curryn och häll i ugnsform, eller blanda direkt i formen.
  8. Smula ner mozzarellan och blanda lite till
  9. Sätt in i mitten av ugnen i ca 45 min. Tiden kan variera beroende på hur stora kycklingbitarna är.
Såsen blir ganska vattnig så om man vill reda den så går det ju så klart bra! 




Näringsvärde för 100g
137 kcal
13g protein
2g kolhydrater
9g fett

(Insåg nu att jag glömt räkna med ärtorna i näringsvärdet, 100g ärtor innehåller 81 kcal, 5g protein, 14g kolhydrater och 0g fett)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar