tisdag 16 april 2013

Mitt mål med träningen

Igår skrev Greger i sin blogg om hur viktigt det är med mål i träningen. Jag har inte funderat på det speciellt mycket tidigare utan målet har nog alltid varit att "bli smal" och "vältränad".

Det där ordet vältränad kan ju innebära så himla mycket. Nu för tiden så innebär det för mig en väl definierad kropp med lite till mycket muskler. Ja, lite muskler räcker faktiskt för att se vältränad ut i mina ögon, men musklerna ska ändå synas. Till skillnad från någon som bara är smal. Det är också viktigt att kroppen är välbalanserad. En kille eller tjej med stor överkropp och ingen vidare underkropp är inte vältränad i mina ögon.
Tidigare så satte jag ett = med att vara smal och vältränad, nu vet jag bättre! ;)

Vad innebär det att vara vältränad för dig?

Nathalia Melo, fitnessmodell. Riktigt snygg kropp tycker jag!

Andreia Brazier, sjukt vältränad och deffad, men ändå kvinnlig.
Miranda Kerr, Victoria Seceret modell. Vacker tjej, men jag föredrar Nathalia Melos baksida! ;) Vad föredrar du?


Jag kör på med min variation av "Starting Strength". Det vi gjort om är att jag ligger inom hypertrofi-zonen (bygger volym i musklerna) istället för styrke-zonen. Framförallt så är Starting Strength ett bra sätt att träna upp styrkan i en otränad kropp. Du tränar dom stora muskelgrupperna vid varje pass och det går fort. Greger har inte så mycket tid över till min träning och med lillkillen och Aliya och hennes olika aktiviteter så är min tid också begränsad. Så en halvtimmes träning tre gånger i veckan passar oss perfekt just nu!

För en person som aldrig tidigare tränat på gym eller för någon som tycker att det är tråkigt av olika anledningar, rekommenderar jag Starting Strength av dom anledningarna som jag skrev nyss. Du får en genomkörare av hela kroppen på kort tid och snabba resultat om du dessutom sköter din kost och återhämtning.

Mitt mål är att bli starkare och få en mer definierad kropp. När jag får lite mer tid (om några år...) så kan jag tänka mig att utöka mina pass med lite fler övningar för att ytterligare definiera kroppen, men just nu är detta upplägg perfekt för mig!

Jag skrev ett tidigare inlägg om Starting Strenght, du kan läsa det här.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar