tisdag 2 april 2013

Sista veckan

Shit vad slitigt det börjar kännas nu. Var på gymet nyss och körde "helkropp" själv, utan min älskade PT. Well, han var där, men han tränade själv.

 Formtoppningsvecka som det är så skulle man enligt schemat träna helkropp idag och imorgon. Jag började med knäböj, vilket var över en månad sedan jag gjorde. Det gjorde ont lite överallt och jag gick inte ens ner till 90 graders vinkel i knäna. Jag varvade det med lite baksida axel.
 Efter det så gjorde jag pull-ups, vilket gick riktigt bra! Dagens bästa övning. Jag avslutade med lite raka marklyft och lite triceps kick back (stående lätt framåtlutad, där jag "skjuter" hanteln bakåt)

När mitt pass var över, vilket tog typ en timme då jag inte hade min älskade PT som stod med tidtagaruret bredvid mig, kom vi överens om att jag  nog skulle skippa träningen som enligt schemat ska vara en helkroppsträning även imorgon pga att jag bara gick på halvfart idag och hade svårt att utföra övningarna till sitt max.

Greger kör en riktig formtoppningsvecka med kost och träning nästan enligt schemat. Han har bytt ut några övningar så det passar honom bättre, men annars så följer han schemat strikt. Han gick upp kl.07.00 och satte i sig 225 g lax och grönsaker rikligt saltat och hävde i sig några liter vatten. Vid lunch så var han så mätt och däst att han nog helst ville lägga sig och sova istället för att köra en helkroppsträning, MEN till skillnad från mig så stoppas inte han av en liten mental svacka, utan han körde på i fullt tempo! Fortsättning följer...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar