fredag 19 april 2013

Shiratakinudlar med kyckling och grönsaker



Gårdagens middag blev Shiratakinudlar med kyckling och grönsaker. Jättegott och mättande utan att innehålla massor med kalorier eller kolhydrater. 6g kolhydrater kommer från nudlarna, resten är från grönsakerna.
Jag föredrar att äta större delen av mitt kolhydratsintag under lunch och mellis såvida jag inte har tränat på eftermiddagen då sparar jag större delen av mina kolisar till middagen! För närvarande äter jag drygt 1700 kcal om dagen. Dom största målen är lunch och kvällsmål. (Återigen om jag inte har tränat eller tränar på eftermiddagen, för då är middagen större än lunchen, men kvällsmålet strax innan kl.20.00 är alltid rejält ;)

En stor portion:
En hel förpackning Shiratakinudlar.
100g grillad/ugnsstekt/stekt/kokt kycklingfilé
100g riven Squash
1 skivad gul lök
1-2 fint hackade vitlöksklyftor
3 skivor färsk ingefära, fint hackad
Fisksås
Sesamolja
Sesamfrön
1. Häll av nudlarna och skölj dom väl. Krama sedan ur överskottsvätskan
2. Stek upp allting utom kycklingen och nudlarna (om kycklingen redan är färdig, annars så steker du snabbt upp den innan grönsakerna och tillsätter den när grönsakerna stekt färdigt).
3. Tillsätt kycklingen och nudlarna och smaka av med fisksås och sesamolja.
4. Häll upp allt på en tallrik och toppa med sesamfrön.
Klart!

Det går så klart att addera sötsur sås, soja eller annan favvosås om man vill det.

Näringsinnehåll:

359 kcal
44g protein
24g kolhydrater
10g fett


Shiratakinudlar  finns att skicka efter från Low-carb shoppen eller välsorterade livsmedelsaffärer eller asiatiska livsmedelsbutiker. Vi köpte hem ett gäng till dieten som inte blev uppätna. Perfekt om man vill dra ner på kalorier, men ändå äta sig mätt. När man inte deffar eller bantar eller vill undvika kolhydrater så kan man ju äta vanliga nudlar också såklart!

I eftermiddag är det träning igen. Idag är det knäböj, chins och militärpress. Hoppas jag kan slå PB idag med! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar