fredag 19 april 2013

Grymt träningspass och proteinpimpad havregrynsgröt!

Det gick riktigt bra på mitt pass idag! Nu börjar jag kunna ta i ordentligt i mina knäböj igen och det känns! (Även om jag inte går lika djupt som tidigare)



PB i Chins också! Till och med PT:n sa att jag gjorde 3 och 3/4! Sjukt nöjd över det! =)
Militärpressen kändes också bättre än någonsin! Ett grymt pass helt enkelt! ;)





Oj! Det ser ut som om jag har en massa hår under armarna! Men jag kan försäkra er om att så INTE är fallet! Jag rakade mig igår och SÅ bra hårväxt har jag inte! =) Det är ludd från tröjan =)))


Jag gick hem och firade med att äta proteinpimpad havregrynsgröt. Så himla gott! Jag älskar ju havre i alla dess former, så istället för att ta en Protte-shake direkt efter passet så tog jag BCAA, vilket jag gjorde innan passet också, innan jag gick hem. BCAA är aminosyror som tas upp av musklerna direkt, men det är viktigt att man inte har ätit kolhydrater inom en viss tid, tror ca 2 tim innan, annars så är det ingen mening med att ta dom. Att tillföra BCAA innan och efter träning hjälper till att stoppa muskelnedbrytningen.

Tillbaka till min gröt! Hehe! Tyvärr ingen bild på min smakliga måltid då jag glufsade i mig skålen på typ 30 sekunder och inte hade en tanke på att fota!


Jag kokade upp 1 dl (40g) havregryn med 2,5 dl vatten och en nypa salt. (Inget konstigt alls) När det började koka och blev simmigt så tog jag av kastrullen och blandade i en skopa peanutbutter/choklad whey protein. Suuuuperdupergott! =)
Jag använde detta proteinpulver.

Till middag blev det favorit i repris, nämligen pizza! Mitt recept hittar ni här!
Har använt mig av originalreceptet från Tasty Health nästan helt och hållet. Det receptet hittar ni här!



Bra start på helgen! =) Trevlig helg allihopa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar