måndag 15 april 2013

Phoenix

Några bilder på Phoenix när han fick mackor med jordnötssmör och hallonsylt till lunch. Det var mat över hela stolen (och lite på golvet) när han var klar kan jag säga! =)

Lillp skiner alltid upp när jag tar fram kameran och fotar

Skärbrädan var full med små mackor...

Han åt med god aptit, även om han var lite skeptisk

Mycket nöjd liten kille!

Jag börjar längta tills han kan äta all mat och framför allt bitar. Än så länge så är det bara mjuka smörgåsar, som rostbröd eller som i detta fallet, Skogaholmslimpa som går ner. Han kan inte äta små äppelbitar än, jo men det tar en evighet för honom att äta en bit så jag gör fortfarande fruktmos till honom. Nu upphottad med chiafrön! ;)

Han har börjat tröttna på sin sötpotatis nu så vet inte riktigt vad jag ska ge honom. Couscos gick inte hem. Kanske ska försöka med pasta och köttfärssås igen... Har försökt med pannkakor också, vilket han åt. Känner mig lite oinspirerad och dessutom med all kaloriräkning så tar all matlagning ganska lång tid så när hela storfamiljen är samlad så är det oftast tre olika maträtter som serveras vid samma bord, krävs planering!

När vi var på Aliyas Thaiboxning i lördags så somnade Phoenix i min famn fem minuter innan klassen var slut. Så sött när han somnar i famnen, men kändes inte som världens bästa timing just då. ;)

Trött mamma... söt son! ;)

Avslutar med en till bild på en sovandes lillP. Så här sover han ofta nu för tiden.

Vår lilla ÄLSKLING! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar