onsdag 12 juni 2013

Vår första familjesemester i Alanya Turkiet

 Kort och gott så hade vi det kanon! Vädret var för det mesta strålande med undantag för någon dag som var omväxlande och något blåsig. Maten var ok, jag hade förväntat mig lite mer, eller snarare, lite bättre kvlité, men överlag så var det ändå bra. Mina favoriter blev tillslut den milda fetaosten, tomat-gurka-salladen, pizzabrödet, pizzan och Burek! Jag upptäckte att det även fanns Burek på efterrättsbordet och då var den dränkt i sockerlag... nom nom! För en tjej som älskar sötsaker! ;)

Jag fick även in två korta träningspass samt ett superkort pass. Det första passet tränade jag lite rygg (lats-drag) ben och bröst. Det andra passet så sprang jag intervaller på löpband inställt på max lut och maxhastighet. 40 sek löpning varvat med 40 sek vila. Tror jag sprang 4 eller 5 gånger innan jag inte hann återhämta mig och då slutade jag. Det sista passet bestod av att jag slängde mig ner på golvet i rummet och gjorde armhävningar. Fick ändå träningsvärk efter det så då känns det ändå som ett lyckat pass även om det var kort! Hehe!

Här kommer ett gäng bilder!

Det här poolområdet sträckte sig utefter hela den stora huvudbyggnaden av hotellet.











Alltid nöjd när han fick gå.

Burek, pizza och pizzabröd... En av flera tallrikar...

Grillad kalkon, ris, grillade grönsaker och köttbullar. Till slut fick jag tvinga i mig lite kött för att få i mig protein. Helst hade jag ätit mig mätt helt och hållet på bröd, ris och burek...

Burekrullar, pizzabit och pizzabröd. Det var detta jag åt flera tallrikar av vid både lunch och middag!

Den goda tomat och gurksalladen med supergoda fetaosten. Det åt jag också vid varje måltid. Greger och jag fortsatte vår fasta och åt först vid lunch. Det fanns inget direkt på frukostbordet som såg direkt lockande ut då jag visste att jag kunde stoppa i mig en massa nybakt pizzabröd och burek vid dom andra måltiderna. ;)

Burek med ost, ris och oliver. Älskar ris med smör! 

Min lilla vampyr! <3





Här ligger vi och solar vid vattenleklandet som var en kort gångväg under en väg. Det var fortfarande inom hotellets område.






Här kunde Phoenix gå själv i vattnet med badringen som en slags gåstol. Mycket praktiskt! Men så fort jag visade mig så dög inte det utan då ville han gå med stöd av mamman...


En piratbåt vid vattenleklandet

Aliya och jag på väg ner.

Just den här rutchkanan provade ingen...

Jag var mycket nöjd med den hemmagjorda sittdynan. Utan den så hade Lillp nog flytit bort i stolen.






Det är så skoj att gåååååå!


Att gå med mamman är favoritsysselsättningen



Bus med pappan är också jätteskoj!
















Frallor med choklad på var en återkommande frukost för alla barnen


Efter några dagar tyckte Greger att det var dags för olja istället för solskydd...



Gissa vad jag pillar på... =)

Japp! Snoppen så klart! =)

Den näst sista dagen, jag: Miranda! Ta kort på oss nu! Jag ville dokumentera Lillps favvo sysselsättning...

Nämligen att gå upp och ner för trappan, eller snarare upp för ett trappsteg för att vända ner för att sedan vända upp igen...














Oj det blev många bilder! Hade svårt att sålla... Man ser ju tydligt vilka bilder som är tagna med Mirandas fina kamera och vilka som är tagna med mobilen. Känner en växande längtan efter en egen fin kamera...
Märks också vem som tagit dom flesta bilderna, jag och Miranda! ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar