söndag 26 maj 2013

Grattis på 1-års dagen Phoenix!




Idag för ett år sedan så kom vår älskade son och familjens lilla gosegris till världen! Jag kan inte fatta hur jag kunde leva utan honom så länge! Han är familjens lilla solstråle! Jag är så lycklig över att just han kom till just oss!

Phoenix är en glad, harmonisk kille med glimten i ögat. Phoenix tycker om att sjunga med mamman och leka med bollen med pappan. Han har pappans 180 graders utåtvridning från höfterna och även pappans stabila fossingar. Av mamman har han ärvt sina pigment och en lite mindre näsa...
Han tycker också mycket om att öva på att gå. Han utforskar allt med munnen och hans blöta pekfinger är med och pillar in allt som fastnar och ser intressant ut i den lilla munnen.

Han pratar inte så mycket än, men han säger "lillebror" eller "lilleböö" och mamma.

Åh han var så efterlängtad, inte minst av mig som var extremt trött på den gigantiska magen sedan veckor tillbaka, när han äntligen kom!

Vecka 27. Här är magen inte så stor. Tyvärr har jag inga bilder på magen mot slutet av graviditeten.

Här ligger han på Neo just precis efter att han kommit ut. 

Phoenix födelse avslutades lite dramatiskt med att moderkakan sprack så han fick blod i lungorna precis innan han kom ut och var helt livlös. Hjärt-lungräddning fungerade inte så dom fick ta honom till ett rum där dom kopplade till slangar för att suga ut blodet och då kvicknade han till. Jag har skrivit i min förra blogg om hur jag upplevde det hela. Ni kan läsa det här!

Mitt första möte med Phoenix. Jag var inte så kaxig här kan jag säga...


Det kändes så overkligt att sitta och se på honom som låg där med en massa slangar. Jag tänkte på ett program jag nyligen sett på TV om hur små alldeles för tidigt födda bebisar hade ont av diverse nålar och slangar. Egentligen så hade Phoenix inte så många slangar och säkert ingen som var så besvärande, men det såg ändå hemskt ut.

Han repade sig fort och fick lämna Neo redan första dygnet och här är vi på väg hem dag 2.


En vecka gammal

6 veckor


Tre månader

Också här 3 månader och i Zlatans famn!

4 månader


6 månader




I morfars famn, 8 månader gammal


11 månader

Foto: Goran James Djordjevic  April 2013






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar