fredag 3 maj 2013

Hemmaträning och Zoats

Idag blev det hemmaträning och jag började med ben/rumpa. Jag gjorde knäböj med liten Phoenix, dryga 10kg och jump-squats utan LillP och utfall, ett ben i taget. Tror jag gjorde över 60 knäböj totalt och tre set med 12 utfall på varje ben. Sedan slängde jag mig ner på ryggen och gjorde några höftresningar med ett ben i taget.
Tog en liten paus för att lägga den lilla killen och till min stora lycka så somnade han fort och jag kunde fortsätta med lite biceps. Jag gjorde vanliga biceps-curls med mina 5-kg hantlar i superset med hammer-curls. (Man vrider på hanteln så sidan pekar fram och så lyfter man som vanligt). Kändes ordentligt kan jag lova! Sörjer bara lite att jag inte fick träna mina chins idag, men så är det. När det inte blir som man planerat så får man tänka om helt enkelt!

Till frunch så blev det Zoats som vanligt! Idag med jordnöt och chokladsmak med lite jordnötsrippel ovanpå. Så himla gott! Jag längtar verkligen till min frunch varje dag. Älskar träningskost! =)

Den här bilden ser jag föreställer inte den Zoats jag åt idag, utan det här är vaniljsmak, en annan favorit!

Jag gör som sagt en Megaportion då jag inte äter frukost utan "frunch". Hade det varit direkt på morgonen så tror jag inte att jag skulle kunna sätta i mig en så här stor portion.

Man behöver inte ha i proteinpulver i Zoats om man inte vill ha det extra proteinet. Det är bara att smaksätta med dom kryddor man tycker om, vanilj, kardemumma, choklad eller kanske kanel? Eller lite av varje! Det smakar inte alls squash eller ägg utan bara jättegott! =)

Mitt recept på en Megaportion Zoats (Zuchini,oats, eggs):

2 dl havregryn (80g)
130g Squash
2.5 dl vatten
100g äggvita från dunk (motsvarar ca 3 äggvitor, kan minskas ner till 2)
en nypa salt
1 msk Stevia Strö
25g proteinpulver, jag använder Casein 

Koka upp havregryn, squash, vatten och Stevia och salt under några minuter
Tillsätt äggvitan och rör ordentligt. Det ska inte bli vita klumpar utan bara lite fluffigare
När du fått lagom konsistens så rör du eventuellt i proteinpulvret. Om du har i kakao så kan du blanda ut det med havregrynen innan du har i de blöta ingredienserna, så kakaon inte klumpar sig.

Jag blandar ca 20g jordnötssmör med ca 2msk mjölk och har det ovanpå gröten. Så himla gott!

Näringsvärde för hela portionen Zoats inklusive jordnötstopping:

569 kcal
48g protein
64g kolhydrater
17g fett


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar