onsdag 15 maj 2013

Träningsvärk, Salabesök och kost-motivations svacka

Hej bloggen! Det var ett tag sedan sist, men det har varit mycket familjeliv just nu. Ja, jag och den lilla killen alltså. Pappan har varit mycket upptagen med jobb så på kvällarna så har både han och jag stupat i sängen så fort vi kunnat, men nu är jag tillbaka!

Älskar träningsvärk, för det betyder att jag har gjort något bra! Det var ett tag sedan jag var på gymet nu. Har säkert gått över två veckor. Jag har tränat lite hemma, men det är ändå inte samma sak då jag inte har så tunga vikter hemma. Mina fem kilos passar bra till armträning och sidan på axlarna, men ben och rumpträningen samt bak och framsida axel kräver tyngre tyngder än så! ;)

Orsaken till min minskade träning är helt enkelt att min PT har fått för mycket att göra och då det inte blir några pengar när man tränar frun (utan snarare tvärt om) så får hon helt enkelt stå tillbaka! ;) Vi har därför ändrat lite i mitt träningsupplägg. Nu kör jag igenom alla stora muskelgrupper på mitt pass och då tar det ca 60 minuter inklusive uppvärmning. Känns ändå helt ok! Jag är glad för den träningen jag får och så får jag köra på här hemma, så gott det går med en liten kille som just nu vill gå men ännu ej kan utföra det på egen hand. ;)

Men jag har som sagt inte legat på latsidan, utan fick in två chins/pull ups pass på lekplatsen förra veckan när jag och barnen var i Sala och hälsade på mamma och pappa! Man tager vad man haver! =)

Greger kallade mig orginal... han skulle aldrig träna i vanliga kläder, meeen jag hade ju inte tänkt träna, det bara blev så! ;)

Fick också med mig syrrans mirakel-bh som gjorde underverk för sihlouetten. Kolla in själva!

Lite suddig, men var ändå tvungen att dela med mig! Hahaha!


Vi var som sagt i Sala och hälsade på mina fina föräldrar från onsdag till söndag. Tyvärr så blir det sällan mellan gångerna pga avstånd och mamma sa som hastigast att det är synd för att hon hade nog gärna träffat oss oftare fast i mindre doser! ;)
Första dagen så höll jag mitt kostschema och räknade mina kalorier för att sedan gå All In och äta det jag kände för och lite till... Min mamma lagar alltid så god mat och så finns det alltid fikabröd och annat gott som jag bara måste passa på att äta av när jag är där hemma. Aliya och Phoenix kusin Oliver beställde sin favoritdessert till lördagskvällen, mormors citronsufflé! Så himla god! Det har alltså inte gått någon nöd på mig, tvärt om! Det var härligt att komma hem till mamma och pappa och bli ompysslad som alltid! <3

Här fikar vi kokosbollar...


Här är det en liten kille som förser sig med banan hos moster. Han har med all säkerhet redan fått sin ranson... och folk tycker att han ser rund ut. Jag förstår ingenting! ;)

Men, nu är jag tillbaka i vardagen och efter att ha släppt taget om kosten så känns det att gå tillbaka. Jag har känt mig småsugen på lite av varje och så har jag dessutom känt ett behov av att tröstäta sedan jag kom hem. Vet inte varför jag känner så, men så är det i alla fall! Hade jag inte bestämt mig för att gå tillbaka till mitt kostschema och bokföra i Shape-uppen så hade det slinkit ner både det ena och det andra kan jag säga!
Ibland känns det som om folk tror att "smala" människor har någon speciell gen eller är okapabla till att gå upp i vikt, men så är det inte! Det handlar om disciplin och inget annat! Visst kan man tillåta sig att unna sig det ena och det andra under perioder, men beroende på vilken form man vill hålla så gäller det att hitta tillbaka!

Avslutar med lite bilder på den lilla killen!

Han skiner alltid upp när jag knäpper kort på honom

Här sitter vi på ett fik på Arlanda och äter lite lunch innan vi ska kliva på tåget till Sala ( nästa bild som jag tog så storlog han, men jag valde att visa en lite allvarligare sida den här gången! ;))

Glad kille som tycker om att gunga.


2 kommentarer:

  1. Ja det var verkligen en superhärlig vistelse hos mamma och pappa! Mycket, mycket god mat! =)

    Snygg du var i min bh där då ;)

    Ja, LillFinixen var väl inne på sin 3:e banan eller något där. Han hade haft ett konstant intag i 1 ½ timme vill jag minnas... också vi... =P

    Sötnosen! =)

    SvaraRadera
  2. Jo det var väl så... låååång frunch! =)

    SvaraRadera