söndag 19 januari 2014

Aliyas Rockabilly 7-års kalas



Idag hade vi barnkalas här hemma. Aliya hade valt Rockabilly tema, inspirerad av Kira som hade det när hon fyllde år förra året. När hon bestämde att det skulle bli det temat så bestämde hon också att hon skulle ha samma outfit som hon hade haft på Kiras kalas och jag skulle försöka göra en lika fin håruppsättning som hon hade då. Den gången var det Nicole som hade stylat henne jättefint.
Jag Youtubade Rockabilly hair tutorials och tyckte det såg enkelt ut. Lätt som en plätt tänkte jag!

Det började gå snett redan kvällen innan kalaset då Aliya ville låna en jättefin klänning som Kira hade med sig. Det var en axelbandslös prickig klänning, som på Aliya gick ner till anklarna ungefär... Efter skrik (från oss båda) och gråt (Aliya) så gick mamman ändå segrande ur den striden.

Kalaset började kl.11 då vi tyckte det var den bästa tiden då Phoenix behövde sova ungefär vid 13-tiden då kalaset skulle vara slut. Kl.10.50 ringer den första gästen på dörren. Jag svarar med världens fulaste håruppsättning (såg inte Rockabilly ut kan jag säga) och myskläder, Aliya är instängd på rummet för att klä på sig sina kläder. Jag skickar iväg gästerna och välkomnar dom tillbaka prick kl.11. Skyndar mig att sätta om håret och klä på mig. Som tur är så har Greger och Miranda hunnit fixa ordning lägenheten, medan jag ägnat mig åt att förvandla Aliya till Rockabilly-tjej. INTE så lätt som det såg ut på Youtube!!!

Anlitade Miranda som proffsfotograf idag, så här följer ett gäng jättefina bilder tagna av Miranda!

Här är den "fina" dukningen. -Släng ut lite serpentiner på bordet!!! Sådärja! ;)

Kira föreslog denna paketöppnarlek där Aliya drar ett namn ur en skål och det namnet hon drar får ge sin present till Aliya.


Lillebror ville hjälpa till


Här hade jag förberett små skålar dagen innan och tur var väl det...

Fri lek inne på rummet

Bästisarna!

Bästa systrarna! 


Saftservering. Vi bjöd på hamburgare eller cheeseburgare. 

Här står det en liten kille som också vill vara med! Så fin i sin jeansskjorta som han fick av Miranda i julklapp!

Det var bara två av 9 som inte kunde komma så inklusive Aliya och Kira så var det 8 tjejer på kalaset. 

Under kalaset så var det bara två inplanerade aktiviteter, fiskdamm och dansstop. Jag visste inte riktigt vad dansstop gick ut på, men fick det förklarat för mig igår kväll vid middagsbordet. När musiken spelar så ska man dansa och när den tystnar så måste man stå still. Den som rör sig åker ut, och den som är sist kvar får ett pris. Detta gjorde att jag var tvungen att cykla till Ica i morse och införskaffa ett pris.

Just den här aktiviteten blev inte som Aliya hade tänkt sig. Jag får väl ta på mig det misslyckandet, men jag var som vanligt inte så handlingskraftig i stunden. Som man tydligt kan se av bilden nedan så dansar inte Joanna. Det är nämligen så att hon kommer från Kina och pratar bara Mandarin! Hon förstår lite svenska, men är dessutom mycket blyg och vågar inte ta för sig. Aliya var bjuden på hennes kalas, så därför så tyckte jag att det vore trevligt om hon blev bjuden tillbaka.
Gissa vem som vann tävlingen?...
Nu var det så att Kira dömde det hela och hon var mycket rättvis, Joanna rörde sig ju inte så då blev hon ju kvar till sist. Efter en kort svacka så återhämtade sig Aliya, som inte hade vunnit i alla fall, då hon åkte ut någon gång i mitten och humöret återvände. Men innan läggdags när jag pratade om kalaset så höjde hon rösten och var märkbart irriterad över att Joanna fuskat till sig segern (Engla borde ha vunnit). Jag tyckte det inte var så farligt och Joanna blev glad över att hon vann ett rosaglittrigt nagellack i alla fall!



Isabella, Ava och Stella. Engla i förgrunden.

Joanna, Sirine och Isabella
Men lillkillen då? Vad gjorde han?

Charmade syrran! (Miranda)





















Tack Miranda för dom fina bilderna och all hjälp med fiskdamm och service idag! Och tack älsklingen för att du alltid styr upp allt till det bästa! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar