lördag 18 januari 2014

Slut på deffen!

Idag var det slut på deffen. Jag tog ett litet uppehåll under julveckan, så man kan säga att jag deffat ca 5 veckor sammanlagt. Jag började på strax under 50 kg och vägde in på 46,7 kg i morse. Min fett % har sjunkit från 12,23 till 11,72 %
Vi har ett nytt program när vi mäter fettprocent nu som stämmer mer överens med verkligheten än dom mått vi hade tidigare. Nu gör vi en sju-punkts mätning istället för en tre-punkts mätning som vi använde tidigare. Så när jag tidigare skrev att jag låg på under 10% så hade det inte varit så om vi hade använt den här nya mätningen.

Anledningen till att jag gjorde den här lilla deffen var att Greger bestämde sig för att dra in en deff så här under jul-nyår... Greger blev fotad av en proffs fotograf idag, men i morse så tog Miranda lite bilder på oss här hemma som jag tänkte dela med mig av.

Vill tillägga att fotografen, Magnus Liljeberg aldrig fotat fitness tidigare, så han var lite nervös innan, men helt utan anledning.
Fick just en liten sneak peak på en av bilderna. WOW! säger jag bara! Längtar tills vi kan dela med oss av dom!

Men fram tills dess så delar jag med mig av dessa godingar! Ska tillägga att Greger inte har pumpat upp till dom här bilderna.











Efter det här så är det "lean bulk" för både mig och Greger. Greger har som mål att nå 90 kg med max 8% kroppsfett. Jag har inget sådant uttalat mål utan jag kommer ha fokus rumpa/ben och axlar under våren med ett mål att träna 3 gånger i veckan. I maj drar jag en liten deff igen inför sommaren. =)

Jo just ja, Greger började på 85,7 kg och hade 8% kroppsfett och i morse så vägde han in på 78,4 kg med 4,53% kroppsfett. Han har deffat i 7 veckor med undantag för tre ätar-dagar och några cheat-meals, annars har han varit som en maskin. Har aldrig sett min man så här smal...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar