lördag 21 december 2013

Tidigt julfirande

Idag har vi haft typ julafton här hemma. Tyvärr så tänkte jag inte på att sätta på blixten på min telefon så här kommer lite mörka suddiga bilder... Aliya var gladast av alla och blev glad för allt hon fick och när hon till sist packade upp klappen från mormor och morfar som innehöll den efterlängtade Furbyn var lyckan total! Härliga tider! Glada barn, glad mamma! =)

Vi började med att fika, jag hade dukat upp lussekatter som bakades i morse, pepparkakor och clementiner, sen ville jag få en familjebild, men det var en av familjemedlemmarna som inte ville lämna kakfatet (som för övrigt är Gregers och min julklapp från mamma och pappa, ett Mateus fat som inhandlades idag!)

Här står han och övervakar fatet...

Aliya står bakom mig och försöker locka till ett skratt...

Men man kan ju missa något så det är bäst att hålla ögonen på det väsentliga!
Till slut lyckades pappan locka till sig sonen

Hade nog varit läge att använda blixt...

Håret är fönat med tratt

Sötnöt!
Greger och jag bytte inga presenter, men det låg ändå fyra klappar under granen som var adresserade till mig. Två av dom kom från Aliya. i den ena teckningen hade hon gjort en liten fick där det låg 15kr! Gosnosen! (Det är inte första gången jag får pengar av Aliya... måste sluta säga att jag inga har!)

Så himla sött!
Ja, den tredje klappen visste jag vad det var, nämligen en ny kött-termometer. Vi har gått igenom tre stycken på kort tid nu så den här gången valde vi att köpa bäst i test. Får se hur länge den håller. Vi använder termometern vid varje matlagning, så den är välanvänd, eller kommer bli!

Det sista paketet visste jag inte vad det innehöll och med spänning packade jag upp...
Den här! Clothes folder! Greger är tydligen inte nöjd med hur jag viker hans kläder, så i fortsättningen så är det meningen att hans tishor ska vara prydligt vikta i samma storlek och format! Hm... ;) Bild hämtat från internet.

God Jul från oss! Och tack för fina klappar, mamma och pappa och Jessica och Fredrik, Eva och Simon, Aliya, Kira och Miranda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar