lördag 9 mars 2013

Det som INTE fick hända!

Jag står i hallen, LillP sitter redan i vagnen, jag har skor på mig och ska bara sätta på mig jackan. DÅ hör jag inifrån vardagsrummet ett ljudligt PIIP! Ett ljud som kommer av att en bebisleksak kläms åt och luft åker ut och in. Det är bara jag och Phoenix hemma... Jag stelnar till och tittar på LillP och han tittar glatt tillbaka. Det var INTE i mitt huvud jag hörde ljudet, det var INTE från någon grannes lägenhet. Jag tar snabbt på mig jackan, men måste ändå titta in i vardagsrummet ifall någon är där. Jag törs inte gå in själv, men orkar inte plocka upp LillP utan rullar helt enkelt in vagnen en bit i hallen så jag kan snegla in i vardagsrummet. Tomt! Det är alltså ett SPÖKE! Helv-te!!!! Detta FÅR bara inte hända! I mitt hem, där jag är ensam, minst en gång i veckan!!!

Nu har jag kommit hem och som ni förstår vågat mig in i vardagsrummet och sitter vid datorn. Hjärtat bultar lite extra, men jag har pratat med spöket. Jag sa till spöket att inte försöka kontakta mig igen, även om det bara var av välvilja. Hoppas att det respekterar min önskan! Det var som tur var en ensidig kommunikation där spöket inte svarade så det har nog fattat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar