fredag 8 mars 2013

Mysstund

Igår hade lillfinixen och jag en så härlig mysstund! Han satt i mitt knä och jag kollade fb och annat medan jag väntade på att klockan skulle bli 11.30 då det är dags för hans lunch. Han hade nappen i munnen och när han började tröttna på mammans surfande så lutade jag mig tillbaka på pappans plats i soffan. (Pappan har självutnämnt den bästa platsen i soffan, nämligen schäslong delen till sin plats. Det har hänt att mamman helt oceremoniellt blivit nerknuffad från den delen av soffan om han skulle råka vilja ha sin plats och den är upptagen...) Men, när katten är borta så dansar råttorna på bordet! =)
När Phoenix var liten så somnade han tvärs över magen på oss och så sov han så med ansiktet i armhålan på oss och igår somnade han precis så igen! Kort därefter somnade mamman. Jag vaknade ca 45 min senare och 20 minuter senare vaknar även han. Under dessa 20 minuter hinner jag reflektera över hur mysigt vi hade det samtidigt som jag hann fantisera om att någon kom och satte kateter på mig då jag var VÄLDIGT kissnödig, men ville inte störa vår mysstund som formodligen annars hade förvandlats till en inte lika mysig stund.

Ungefär så här såg det ut igår, fast det var mamman som låg där och sov istället

Den här bilden är tagen för några veckor sedan. Kunde ju inte resa mig upp och hämta kameran för då hade ju mysstunden tagit slut! ;)


Snart är det dags för dagens träning. Idag blir det bröst och triceps då jag fortfarande är skadad i höften och måste vila.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar