tisdag 5 mars 2013

Överansträngd höft

För några veckor sedan så introducerade Greger mig för en ny magövning där man använder TRX band som sitter fast i träningsstationen med något som liknar stigbyglar längst ner. I dom placerar man sina fötter och ställer sig i armhävningsposition och sedan drar man in benen mot magen användandes magens muskler och sträcker ut dom igen. Det är alltså meningen att det ska kännas i magen. Greger sa att han gjorde 4x20 tror jag. Efter 30 reps x 3 så valde jag att sluta fast det kändes som om jag hade kunnat fortsätta. Jag kände absolut inget i magen utan bara typ "plankanont". Lite förbryllad över att jag var STARKARE än min man i MAGEN så tänkte jag inte mer på det utan kände mig nöjd.
 Efter det andra passet så började jag känna en molande värk i höften, men valde att ignorera och gick ut på en pw som vanligt. Nu några veckor senare så kan jag knappt gå... Det hugger och känns som om jag får en elektrisk stöt och jag är nu tvungen att träna rehab med ett gummiband som jag bundit runt vardagsrumsbordsbenet, 30 reps per ben... Jag visste väl att det var för bra för att vara sant! Det visade sig att jag hade så SVAGA magmuskler att jag helt och hållet använde höftböjarna för att dra in benen istället för att engagera magen...

Detta är en bild jag hittade på nätet. Det är i denna typ av träningsredskap som jag lyckats  göra mig tidvis förlamad i.


Förutom rehab så bad jag min man att sätta lite nålar på mig också. Jag har fått mycket goda resultat av akupunktur vid tidigare skador så eftersom att han också gör sådana behandlingar så tvingade jag honom att sticka mig. Jag lovade att skärpa mig och inte ojja mig, men kunde inte hålla mitt löfte. Det kändes återigen som elektriska stötar i hela benet och var mycket obehagligt. Jag låg och blundade kraftigt i soffan och ojjade mig. Efter några minuter så tycker jag att det började släppa lite och öppnar ögonen bara för att upptäcka att han redan dragit ur dom! Amen va f-n! Tydligen så får man ingen behandling av MFFs Styrketräningsinstruktör/massör om man gnäller under behandlingen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar