onsdag 13 mars 2013

Mardröms upplevelse idag på Coop. Nu pratar vi äkta mardröm, inga spöken, inga spindlar utan riktig äkta skräck!

Jag brukar handla med Phoenix sittandes i sele. Det är det smidigaste sättet tycker jag. Jag, Phoenix, dramaten (väska på hjul, förklaring för mina engelskspråkiga läsare) och en eller två kassar brukar det bli. Jobbigt, men ändå smidigt. Förra månaden bestämde vi oss för att föra över pengar på Coop kortet då jag läst att för att få ut bästa rabatten så måste man göra det. Har ingen kod till kortet så jag måste gå till en kassa trots att jag scannat alla varor själv. När jag står där så måste jag byta kassa för att kolla saldo på kontot och då händer det! En annan kund har ställt sina kassar precis bakom mig, då min sikt neråt är skymd av LillP så kliver jag rakt på hennes ena kasse och faller handlöst framåt. Jag har kort och kasse i händerna och fallet tas emot av mitt vänstra knä och Phoenix! Jag hör hur hans lilla huvud smäller i golvet.
 Han hade mössa på sig som kanske dämpade fallet en smula, men där ligger vi, jag ovanpå honom! Phoenix som hade somnat vaknar naturligtvis och stor gråter. Jag gråter och har svårt att samla mig, men Phoenix hämtar sig snabbt och börjar le mot dom snälla människor som kommit till min undsättning. Jag slutar inte gråta lika fort... Jag fick rådet att inte låta honom sova på tre timmar och hålla uppsikt ifall han blev illamående.

Lillgoset! <3



Han mår som tur verkar bra och beter sig precis som vanligt. Man kan se en röd fläck på huvudet där han landade, men det har inte ens blivit en bula än så länge. Mitt knä är ömt och rött, men mycket hellre det än Phoenix huvud!

Mamman har ännu inte återhämtat sig känslomässigt. Det känns fortfarande jobbigt att tänka på det när jag skriver det här, men det hände och nu är det gjort! Ska vara extra försiktig när jag har honom i selen i framtiden, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar